Analitzant el clima social de la classe:
A vegades, ens trobem (bé per observar un clima de classe inadequat, bé perquè els pares tenen inquietuds sobre les relacions dels seus fills, bé perquè estem estudiant un possible cas d´assetjament escolar, etc...) amb la necessitat de valorar les relacions dins
d´una aula concreta. El CESC ens proporciona una informació molt útil per a estudiar el clima de la classe, i a més, ens dóna informació sobre l´estatus social dels alumnes. Ja que és un qüestionari en el qual s´anomenen ells mateixos és prou fiable.
Quina informació ens donarà?
L´objectiu és detectar alumnes en situació de risc per a conductes agressives o de victimització, a fi d´actuar preventivament. Aquest qüestionari reflectix un moment evolutiu puntual.
Passar el CESC no ha de servir per etiquetar alumnes agressius o victimitzats, sinó que cal fer una intervenció en les situacions detectades.
Després de fer aquesta activitat, hi ha un material de suport per treballar amb l´alumnat
d´educació primària.
La intervenció ha de contemplar com a mínim 3 o 4 sessions de tutoria (al llarg d´un mes) per a explorar el fenomen amb els alumnes i per a aconseguir un mínim d´efectivitat en la intervenció. El objectiu d´aquestes sessions és sensibilitzar als alumnes de les conductes que consitueixen maltractament, i trobar alternatives més positives d´interacció.
La intervenció ha de contemplar com a mínim 3 o 4 sessions de tutoria (al llarg d´un mes) per a explorar el fenomen amb els alumnes i per a aconseguir un mínim d´efectivitat en la intervenció. El objectiu d´aquestes sessions és sensibilitzar als alumnes de les conductes que consitueixen maltractament, i trobar alternatives més positives d´interacció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada