dissabte, 14 de novembre del 2015

CESC (Conductes i experiències socials a classe)

Analitzant el clima social de la classe: 


A vegades, ens trobem (bé per observar un clima de classe inadequat, bé perquè els pares tenen inquietuds sobre les relacions dels seus fills, bé perquè estem estudiant un possible cas d´assetjament escolar, etc...) amb la necessitat de valorar les relacions dins
 d´una aula concreta. El CESC ens proporciona una informació molt útil per a estudiar el clima de la classe, i a més, ens dóna informació sobre l´estatus social dels alumnes. Ja que és un qüestionari en el qual s´anomenen ells mateixos és prou fiable.

Quina informació ens donarà?


L´objectiu és detectar alumnes en situació de risc per a conductes agressives o de victimització, a fi d´actuar preventivament. Aquest qüestionari reflectix un moment evolutiu puntual.

Passar el CESC no ha de servir per etiquetar alumnes agressius o victimitzats, sinó que cal fer una intervenció en les situacions detectades.

Després de fer aquesta activitat, hi ha un material de suport per treballar amb l´alumnat 
d´educació primària.

La intervenció ha de contemplar com a mínim 3 o 4 sessions de tutoria (al llarg d´un mes) per a explorar el fenomen amb els alumnes i per a aconseguir un mínim d´efectivitat en la intervenció. El objectiu d´aquestes sessions és sensibilitzar als alumnes de les conductes que consitueixen maltractament, i trobar  alternatives més positives d´interacció.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada