Les escoles són un lloc privilegiat de convivència; un espai de creiximent i aprenentatge. Encara que són un lloc on es produïxen situacions conflictives, també són un lloc amb la possibilitat de superació i resolució d´aquests conflictes. Un lloc on aprendre a conviure.
El pla de convivència establix pautes d´actuació a l´hora d´intervindre en els conflictes i oferix mecanismes d´avaluació que permeten corregir errors o accions incorrectes.
Base legal que hem de conéixer:
- Decret 39/2008 sobre la convivència als centres, i sobre els drets i deures de l´alumnat, pares, mares, tutors, professorat i personal d´administració i serveis.
- Ordre 62/2014 per la qual s´actualitzen els plans de convivència i s´establixen els protocols d´actuació i intervenció davant de supòsits d´assetjament escolar.
El primer que hem de fer és una anàlisi de la situació del centre (tipus de conflictes més freqüents, etc...). En segon lloc valorar la gravetat de les conductes problemàtiques (lleus, greus, molt greus). El pla haurà de contemplar les normes de convivència del centre i les mesures que es duran a terme en cas de no respectar-les.
El pla de convivència és una ferramenta per a la comunitat educativa per promocionar un adequat clima al centre. Tots hem de conéixer i estar familiaritzats amb aquest pla!!
Autor: Por Mariasoledadorrego (Trabajo propio) [CC BY-SA 3.0 |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada