divendres, 4 de desembre del 2015

Modificació de conducta a l´aula

És important tindre una conducta adaptativa dins del centre educatiu que afavorixca un adequat desenvolupament personal, social i acadèmic. 


A vegades (com a docents) podem trobar a l'aula alumnes que presenten conductes disruptives; per exemple desobeir al mestre, molestar, pegar als companys, insultar, etc...


Imatge extreta CEIP Benimantell. Exemple sistema de punts
El més recomanable a fer és en primer lloc una anàlisi funcional de la conducta; què ocorre abans, durant i despŕes de la conducta i registrar-lo durant un parell de setmanes. Quan analitzem la conducta ens trobem informació molt bona per a fer la modificació.

L'objectiu d'un pla de modificació de conducta és disminuir la probabilitat que ocórreguen eixes conductes i ensenyar a l'alumne models de conducta favorables.

Per tant fem el registre, analitzem i decidim les conseqüències de les diferents conductes a l'aula i ho duem a terme.

"Hem de ser constants i coherents amb les  decisions que s´adopten; per  exemple, quan posem normes sempre hem d´actuar de la mateixa manera i complir el que hem decidit amb l´alumnat. Nosaltres som models a seguir, hem d´ensenyar amb el nostre exemple".


Important: Conèixer maneres de dur a terme modificacions de conducta a l´aula. Al següent enllaç podeu trobar material de suport.

    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada