És important tindre una conducta adaptativa dins del centre educatiu
que afavorixca un adequat desenvolupament personal, social i acadèmic.
A
vegades (com a docents) podem trobar a l'aula alumnes que presenten
conductes disruptives; per exemple desobeir al mestre, molestar, pegar
als companys, insultar, etc...
![]() |
Imatge extreta CEIP Benimantell. Exemple sistema de punts |
El més recomanable a fer és en
primer lloc una anàlisi funcional de la conducta; què ocorre abans,
durant i despŕes de la conducta i registrar-lo durant un parell de
setmanes. Quan analitzem la conducta ens trobem informació molt bona per
a fer la modificació.
L'objectiu d'un pla de modificació de
conducta és disminuir la probabilitat que ocórreguen eixes conductes i
ensenyar a l'alumne models de conducta favorables.
Per tant fem el registre, analitzem i decidim les conseqüències de les diferents conductes a l'aula i ho duem a terme.
"Hem de ser constants i coherents amb les decisions que s´adopten; per exemple, quan posem normes sempre hem d´actuar de la mateixa manera i complir el que hem decidit amb l´alumnat. Nosaltres som models a seguir, hem d´ensenyar amb el nostre exemple".
"Hem de ser constants i coherents amb les decisions que s´adopten; per exemple, quan posem normes sempre hem d´actuar de la mateixa manera i complir el que hem decidit amb l´alumnat. Nosaltres som models a seguir, hem d´ensenyar amb el nostre exemple".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada